ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

فرماندار مراوه‌تپه:

آیین بزرگداشت سالروز تولد مختومقلی فراغی برگزار می‌شود

باشقره گفت: آیین بزرگداشت سالروز تولد شاعر ترکمن، مختومقلی فراغی روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال در آرامگاه وی در روستای”آق‌تقه” از توابع شهرستان مراوه‌تپه برگزار می‌شود.

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی استان به نقل از فارس، امان‌محمد باشقره، گفت: هرساله اواخر اردیبهشت مراسم بزرگداشت سالروز تولد مختومقلی فراغی، شاعر نامی ترکمن با حضور مهمانانی از کشور و کشورهای همسایه در کنار آرامگاه وی و پدرش در روستای “آق‌تقای” از توابع شهرستان مراوه‌تپه برگزار می‌شود.
وی تصریح‌کرد: نظام مسائل و مشکلات روز مراسم با مشارکت دستگاه‌های مرتبط احصا شد و مهمترین مشکلات در مراسم بزرگداشت سالروز تولد این شاعر ملی و بین‌المللی، کمبود سرویس بهداشتی و گره ترافیکی که هرساله بعد از پایان مراسم ایجاد می‌شود.
فرماندار شهرستان مراوه‌تپه خاطرنشان‌کرد: جلسه‌ای در هفته آینده با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در محل آرامگاه مختومقلی فراغی برگزار خواهدشد.
وی ادامه داد: قرار است با مشارکت بخشداری گلیداغ، بخشداری مرکزی و ستاد مدیریت بحران استان، قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت، مجموعا ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در سه نقطه آرامگاه جانمایی و احداث شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مهم در برگزاری مراسم، گره کور ترافیکی بعد از اتمام مراسم و بازگشت مهمانان است، که با بررسی‌های انجام شده قرار است از کنار مسیر ورودی به آرامگاه، کنارگذری احداث شود تا تردد در این مسیر روان شود.
باشقره گفت: همچنین قرار است جاده اصلی گنبدکاووس به مراوه‌تپه در نزدیکی روستای”آق‌تقای” که کم‌عرض است، با مشارکت راهداری تعریض شود.
وی بیان‌کرد: مراسم بزرگداشت سالروز تولد مختومقلی فراغی روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال از ساعت ۳ بعدازظهر با حضور مهمانان داخلی و خارجی در آرامگاه وی برگزار خواهدشد.
فرماندار شهرستان مراوه‌تپه ابرازکرد: قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت این شاعر نامی، ۱۴ برنامه در ۱۴ شهرستان استان گلستان برگزار خواهدشد و یک برنامه محوری نیز امسال در دانشگاه گنبدکاووس، بصورت نشست علمی برگزار می‌شود.
وی یادآورشد: برگزاری مراسم بزرگداشت شاعرپرآوازه ترکمن، با هدف افزایش وحدت، همدلی و همبستگی بین مردم شیعه و سنی استان گلستان و ایجاد امید و نشاط اجتماعی در بین مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب