ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

افراد سیگاری چهار برابر دیگر افراد جامعه در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: افراد سیگاری چهار برابر دیگر افراد جامعه در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند.

افق‌اقتصاد آنلاین گلستان – امیررضا احمدی‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان گفت: تحقیقی در خصوص اثرات سیگار بر روی بافت لثه نشان می‌دهد که مشکلات لثه ناشی از دو گروه اصلی التهابی و گروه دیگر غیر التهابی است.

هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: ‌شایعه‌‌ترین بیماری لثه التهاب است که می‌تواند از یک بیماری خود محدود شونده خارج شود و پیشرفت می‌کند و به دلیل مزمن بودن آن برگشت به حالت اول لثه سخت می‌شود و در عدم مراجعه و درمان به از دست رفتن دندان منتج می‌شود.

احمدی‌نیا ادامه داد: عامل اصلی این بیماری‌ها رسوبات و پلاک دندان است که اگر این رسوبات برداشته نشوند منجر به این بیماری می‌شود.

وی متذکر شد: برخی از فاکتورها نیز به مشکلات لثه و دندان تشدید می‌کند که نخستین مسئله بیماری دیابت است و فاکتور دیگر فاکتورهای موضعی و سومین عامل فاکتورهای محیطی است که سیگار و استرس را شامل می‌شود.

احمدی‌نیا یادآور شد: در تحقیقی که انجام شده ۳۵ درصد افراد جهان سیگاری هستند و در کشور آمار استعمال دخانیات به ۲۵ درصد می‌رسد و یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبه‌رو هستیم کاهش سن مصرف دخانیات و سیگار است.

وی افزود: سیگار می‌تواند هر عضوی از بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد و عوارض خاصی را در دهان ایجاد می‌کند و فرد سیگاری مستعد پوسیدگی دندان هستند.

وی ابراز کرد: رنگ‌دانه‌هایی که به دلیل کشیدن سیگار در افراد سیگاری به وجود می‌آید از دیگر نکاتی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم و یکی دیگر از عوامل مربوط به بیماری لثه است.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد : فرد سیگاری کمتر توجه به مسائل بهداشت و درمان دارند و از سویی دیگر کشیدن سیگار باعث تنگ شدن عروق خونی می‌شود و لذا شدت خون‌رسانی به لثه و دندان کاهش می‌شود و این امر منتج به کاهش میزان ایمنی آن می‌شود.

احمدی‌نیا در پایان گفت: در افراد سیگاری قدرت تحلیل رفتن استخوان آنها دو برابر است و افراد سیگاری چهار برابر بیشتر نسبت به دیگر افراد جامعه دچار پوسیدگی دندان می‌شوند و از سویی دیگر تخریب چسبندگی در اطراف دندان نیز در این افراد ۶ برابر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب