ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

برداشت ماهی از قفس در گلستان آغاز شد

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان،مدیرکل شیلات خبر داد: برداشت ماهی در قفس در استان گلستان از ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.
طی ماه های گذشته بیش از ۲۲۰۰۰ قطعه ماهی در “قفس‌ پرورش ماهی” شرکت کیمیا خزر رهاسازی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰ روز آینده، بیش از۳۰ تن ماهی از این قفس برداشت شود.
اسماعیل جباری گفت: پرورش ماهی در قفس در راستای توسعه آبزی‌پروری و رونق اقتصاد استان با رویکرد اقتصاد دریا محور و افزایش تولید ماهی در گلستان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش فشار صید بی رویه از دریا و حفظ ذخایر آبزیان و سلامت اکوسیستم های دریایی می شود که این امر به حفظ ذخایر طبیعی آبزیان دریایی کمک می کند.
جباری اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس می‌تواند برای افراد بومی زیادی در استان گلستان اشتغال‌ ایجاد کند و همچنین این امر باعث تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گلستان یکی از استان های مستعد و پیشرو در زمینه پرورش ماهی در قفس است و هم اکنون تعداد ۷۵ قفس در پهنه آبی استان مستقر است و پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۸۰ تن تولید ماهی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب