ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

سن بیماران دیابتی رو به کاهش است

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه سن بیماران دیابتی رو به کاهش است، گفت: سن بیمار و هر چه طول مدت بیماری دیابت بیشتر باشد مشکلات و عوامل خطر مشکلات بینایی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از «گلستان ما»؛ سکینه گرایلو در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بیماری دیابت یکی از بیماری مزمن قابل پیشگیری است که باید بیماران به درمان آن توجه کنند.

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه سن شیوع بیماری دیابت کاهش یافته است، ادامه داد: نیاز است در این خصوص اطلاع رسانی شود و یکی از مهمترین گزینه‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم این است که بدانیم چه نقشی می‌تواند در کنترل بیماری دیابت داشته باشیم.

گرایلو ابراز داشت: برای درمان بیمار دیابتی باید تغذیه مناسبی داشته باشند و مراجعات به پزشک و درمان بیماری را نباید رها کنند و نکته دیگر این است که درمان خود را با نظارت پزشک به صورت کامل انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که انجام شده تلاش کردیم ببینم دیابت چه تاثیری بر روی بدن می‌گذارد و یکی از عوامل و معضلات آن نابینایی است که براساس سبک زندگی سالم می‌توانیم این کار را انجام دایم.

استاد یار آموزش و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: مطالعه‌ای که انجام شده از طریق بررسی اسناد موجود بیماران در مدت ۶ سال بوده و فاکتورهایی که در پرونده بیماران بود ارائه کردیم در این تحقیقات بر روی ۴۰۰ بیماری که به مرکز دزیانی مراجعه کردند بررسی انجام شد است و از این مجموعه نزدیک ۱۵۳ نفر در خطر نابینایی بر اثر دیابت بودند و در این مطالعات مشخص شد که میانگین سنی یکی از فاکتورهای مهم است.

گرایلو ابراز داشت: هر چه طول مدت بیماری دیابت نیز بیشتر شده مشکلات و عوامل خطر مشکلات بینایی بر اثر دیابت افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب