ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

در نشست صمیمی نوروزی با جمعی از هنرمندان نمایش عنوان شد؛

شکل‌گیری هیات اندیشه‌ورز/در کنار انتقاد باید راه‌کار برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه بدهیم


به بهانه نوروز باستانی و روز جهانی تئاتر و در فضایی صمیمی، مدیرکل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان با آرزوی سالی پررونق‌تر برای هنر نمایش استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شامگاه دوشنبه بیش از ۴ ساعت الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رضا یازرلو معاون هنری و سینمایی این دستگاه اجرایی به بهانه نوروز باستانی و روز جهانی تئاتر با جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان (اعضای هیات مدیره انجمن نمایشی، شورای ارزشیابی و نظارت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت) در فضایی صمیمی با محوریت توسعه و تعالی هنرنمایش در استان و راهکارهای آن به گفت‌وگو و تبادل‌نظر نشستند.

در این نشست، الهام متین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن تبریک نوروز و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و ادای احترام به درگذشتگان عرصه هنرهای نمایشی استان و تبریک ویژه روز جهانی تئاتر، گفت: هنر نمایش، هنری تأثیرگذار و مردمی است و وجود هنرمندان فعال این عرصه مایه دل گرمی است و حضور اکنون شما در این ساعت نشان از دغدغه مندی و سخنان شما از سر دل سوزی است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز مسئولیت در این دستگاه اجرایی همواره کوشیده‌ام در تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت شورایی عمل کنیم، گفت: یکی از اولویت‌های ما تشکیل هیات اندیشه‌ورز است.

الهام متین ادامه داد: هر مدیری که در طول سالیان گذشته تا به امروز آمده تلاش خود را کرده و با توجه به شرایط موجود زمانه‌اش سعی کرده بهترین تصمیم را بگیرد و نباید خدمات و تلاش‌های آن‌ها را نادیده بگیریم، افزود: در کنار انتقاد باید راه‌کارش را هم ارائه دهیم تا به‌نوبت و بر اساس اولویت‌ها بتوانیم دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

وی به شکل‌گیری قرارگاه شهید آوینی باهدف شناسایی، توانمندسازی و نیروسازی اشاره کرد و گفت: باید مسئله محوری را مدنظر بگیریم و تمام دغدغه‌ها و اولویت‌ها را احصاء کنیم و در پایان هر نشستی مصوبات آن را مجدانه پیگیری کنیم تا حل شود.

در بخش دیگری از نشست، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن تبریک نوروز و روز جهانی تئاتر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با تأکید بر ضرورت هم‌گرایی و جمع سپاری و شکل‌گیری عادت گوش کردن به یکدیگر در کنار حرف زدن، گفت: در استان نیازهای سخت‌افزاری برای سالن‌های تئاتر استان احصاء شده است و در صورت امکان امیدوارم بتوانیم نهضت تجهیز سالن‌های تئاتر را راه بیاندازیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه بی‌شک تمام ظرفیت هنرهای نمایشی استان صرفاً افراد حاضر در این جلسه نیستند و از نظرات و پیشنهادها و دغدغه‌های سایر عزیزان هم بهره‌مند خواهیم شد، گفت: ساختار سازی و توجه به ساختمان و اجزاء تئاتر مهم است و باید بدانیم، هنرمند، آموزشگاه، موسسه، دانشگاه، نهادهای فعال در حوزه تئاتر و حتی تماشاگر، همه باهم و کم یا بیش برای تعالی هنر نمایش استان مسئول هستیم.

گفتنی است، در این جلسه هنرمندان حاضر نیز ضمن بیان برخی از دغدغه‌ها درباره مسائلی چون ضرورت ارتباط مستمر و بهره‌مندی از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر برای حمایت بیشتر از تئاتر، ریل‌گذاری فرهنگی و محتوایی تئاتر، توجه به نمایشنامه، اولویت‌بندی مشکلات و دغدغه‌ها، استانداردسازی آموزش در آموزشگاه‌ها، تسهیل گری و کاهش برخی بروکراسی‌ها، زیرساخت‌ها وخلاء بین نسلی، کارگاه‌های آموزشی منجر به تولید، تولید تله‌تئاتر و نمایش رادیویی، کارت هنرمندان و مسائلی ازاین‌دست مواردی را مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب