ofogheghtesadonline.ir

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

قلع و قمع عرصه و اعیان در اراضی منابع ملی درتوسکستان گرگان

قلع و قمع عرصه و اعیان در اراضی منابع ملی در توسکستان گرگان و ساخت و سازهای غیرقانونی انجام شد.

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، قلع و قمع عرصه و اعیان دراراضی منابع ملی درتوسکستان گرگان در منطقه جنگلی توسکستان و حومه آن که شاهد قطعه بندی کردن زمین های کشاورزی و تصرف منابع ملی و ساخت و ساز های غیر قانونی ‌در آن بودیم انجام شد.

روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ با دستور دادستان مرکز استان گلستان، کلیه ساخت و سازها غیرقانونی تخریب و نتیجه اراضی مورد نظر به چرخه کشاورزی و طبیعت بازگشتند. در انتهای تخریب سازه ها بنچ مارک برای مشخص کردن مرز اراضی ملی از مستثنیات نصب شد.

بنچ مارک ، سازه‌ای از جنس بتون مسلح به ارتفاع ۵/۱ متر است و بسته به نوع آن و حساسیت منطقه احداث می‌شود که به دلیل وزن زیاد و نصب در زمین ، جا به جایی آن برای متجاوزان بسیار دشوار است.

بنچ مارک با داشتن رنگ زرد فسفری از راه دور به آسانی قابل تشخیص و روشی کم‌هزینه است و مرز اراضی ملی را مانند سیم خاردار مسدود نمی‌کند.

فاصله بنچ مارک‌ها از یکدیگر در حدود ۳۰ متر است و نصب آن باعث مشخص شدن مرزهای منابع ملی در طبیعت و پیشگیری و کاهش تجاوزات احتمالی و همچنین کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

یکی از معایب استفاده از سیم خاردار یا تور سیمی (فنس) در جنگل آن است که تردد جانوران ، مشکل یا ناممکن می‌شود و از این نظر به اکوسیستم خسارت وارد می شود که این معضل در هنگام استفاده از بنچ مارک پیش نمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب