ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل «مدیران‌خودرو» ضمن عذرخواهی و اطمینان‌بخشی نسبت به عدم‌تکرار حادثه اخیر، تصریح کرد:

مشتریان با طیب خاطر سوار بر محصولات MVM شوند

احمد معروف‌خانی، رئیس خدمات پس از فروش «مدیران‌خودرو» در پاسخ به «دنیای خودرو»: نقص فنی اخیر نه به دلیل طراحی و ساخت، بلکه تنها به دلیل خطای یکی از تامین‌کنندگان قطعات خودرو X۵۵ پرو بوده که فقط در تامین قطعه اکسل و صرفا برای این خودرو مشارکت داشته است و قطعات دریافتی از دیگر تامین‌کنندگان اکسل این خودرو مشکلی از این بابت نداشته‌اند

افق‌اقتصاد آنلاین به نقل از اخبارخودرو، طی دو هفته اخیر، در رسانه‌های کشور به‌ویژه رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو، صحبت از اتفاقی است که برای یکی از محصولات شرکت مدیران‌خودرو در اتوبان قم-کاشان رخ داد و طی آن اکسل عقب خودرو ایکس ۵۵ پرو حین حرکت، دچار شکستگی شده و از بدنه خودرو جدا شد. پس از بروز این خطا که خوشبختانه با تلفات جانی همراه نبود، مدیران‌خودرو ضمن مسئولیت‌پذیری در قبال حادثه رخ‌داده و تلاش برای جبران خسارات مادی و معنوی آن، با اعلام فراخوانی سراسری برای تمامی دارندگان این خودرو، کوشید تا هرگونه ریسک برای مشتریان خود را از بین ببرد. این درحالی بود که بنا بر پایش شرکت سازنده، محور عقب ۲۱۵۹ دستگاه از خودروهای ایکس ۵۵ پرو از تامین‌کننده دچار خطا تامین شده بود و حدود ۲۸ هزار دستگاه دیگر موجود در ایران، اساسا از چنین نقصی عاری بودند.

اما به‌گفته مدیرعامل مدیران‌خودرو، هدف از این فراخوان بزرگ و زمان‌بر، این بود که مشتریان MVM با طیب خاطر سوار بر محصولات این شرکت شوند. از سوی دیگر، مدیران‌خودرو کوشید تا ضمن مسئولیت‌پذیری، برای این‌گونه فراخوان‌ها در ایران فرهنگ‌سازی کند و در راستای ترمیم و ارتقای اعتماد، اطمینان و رضایتمندی مشتریان خود گام بردارد.

در همین راستا احمد معروف‌خانی، رئیس خدمات پس از فروش «مدیران‌خودرو» نیز در کنفرانس خبری برگزارشده در این خصوص، در پاسخ به پرسش روزنامه «دنیای‌خودرو» اعلام کرد: «نقص فنی اخیر نه به دلیل طراحی و ساخت، بلکه تنها به‌دلیل خطای یکی از تامین‌کنندگان قطعات خودرو X۵۵ پرو بوده که فقط در تامین قطعه اکسل و صرفا برای این خودرو مشارکت داشته است و قطعات دریافتی از دیگر تامین‌کنندگان اکسل این خودرو مشکلی از این بابت نداشته‌اند.»

فراخوان‌های رفع نقص فنی؛ از هیوندای و تویوتا تا بنز و فورد

شرکت‌های خودروسازی در سراسر دنیا، وظیفه خود می‌دانند که درخصوص نقایص فنی پاسخگو باشند و سابقه فراخوان برای رفع نقایص فنی چه پیش و چه پس از بروز برخی حوادث، در شرکت‌های بزرگی مانند هیوندای، تویوتا، بنز، فورد و… نیز وجود دارد. بر این اساس، علاوه‌بر موضوعیت ایرادات فنی، نحوه عملکرد و بازخورد شرکت‌ها در این خصوص نیز بسیار مهم است. شرکت مدیران‌خودرو بالغ بر ۲۰ سال است که به‌عنوان یک شرکت خصوصی در صنعت‌خودرو ایران فعالیت داشته و همواره کوشیده است مسیر خود را رو به‌تعالی کمی و کیفی ترسیم کند و صرفا رشد فروش محصول را مد نظر قرار نداده است. در بخش خدمات پس از فروش، مجموعه مدیران‌خودرو دارای ۱۵۷ نمایندگی در سراسر ایران است که به‌خودروهای برند MVM خدمت‌رسانی می‌کنند. آمارهای نهادهای ناظر نشان‌دهنده آن است که روند رضایت و خدمت‌رسانی به‌مشتریان در این شرکت در حال ارتقا است. برای حفظ و ارتقای این کیفیت، عملکرد نمایندگی‌ها به‌صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود تا موارد مورد نیاز مشتریان برآورده شود.

نقص فنی محدود به یک قطعه و یکی از تامین‌کنندگان آن بوده است

احمد معروف‌خانی، رئیس خدمات پس از فروش «مدیران‌خودرو» در پاسخ به‌پرسش روزنامه «دنیای‌خودرو» درخصوص این‌که مسئولیت ایراد حادثه‌ساز مشخصا متوجه چه بخشی در این شرکت یا شرکت مادر بوده است؟ گفت: «شرکت‌های خودروساز بزرگ بر اساس فرآیندهای نظارت بر محصولات خود، نقاط ضعف و ریسک‌های محصولات و قطعات تولیدی تامین‌کنندگان هر محصول را به‌صورت مستمر پایش می‌کنند و در صورت شناسایی ریسک در فرآیند مذکور، نسبت به‌تعیین میزان ریسک و تعریف اقدام اصلاحی و نحوه اجرای آن تصمیم می‌گیرند.

مشتریان با طیب خاطر سوار بر محصولات MVM شوند

شرکت مادر ما نیز براساس شناسایی ریسک در برخی محموله‌های تامین‌کننده خود، درخصوص بررسی محصولات دستورالعمل بازنگری صادر کرد که شرکت مدیران‌خودرو نیز به‌سرعت نسبت به ابلاغ و اجرای آن در سطح شبکه نمایندگان خود اقدام و از مورخ ۲۷/۰۱/۱۴۰۳ به‌صورت عملیاتی در سطح نمایندگان اقدام کرد.»

وی تصریح کرد: «مشکل پیش‌آمده محدود به یک قطعه و یکی از تامین‌کنندگان آن بوده است و به کل زنجیره محصولات شرکت بسط داده نمی‌شود.»

معروف‌خانی افزود: «طبق ابلاغیه فراخوان که بخش خدمات پس از فروش با اولویت بالا در شبکه اجرا کرد، تمام نمایندگان از ساعات ۸ صبح تا ۸ شب طی ۷ روز هفته حتی در روزهای تعطیل در حال خدمت‌رسانی هستند؛ امنیت اولویت اول ماست و در صورت مشاهده هرگونه ریسک، قطعه اکسل به‌طور کامل تعویض می‌شود.»

عذرخواهی مدیرعامل مدیران‌خودرو از همه مشتریان

جک لی، مدیرعامل مدیران‌خودرو نیز با اشاره به این‌که ایکس ۵۵ پرو مدل پرفروشی در بازارهای برزیل، روسیه، ترکیه و… بوده و توانسته اعتماد مخاطبین را کسب کند، افزود: «در برخی کشورها مانند مکزیک و آفریقای جنوبی هم که قطعه مذکور از همین تامین‌کننده تهیه شده بود، با توجه به میزان وجود ریسک، دستورالعمل‌های فراخوان صادر شده است.»

این فراخوان در صورت نیاز تمدید پیدا می‌کند و همه خودروها تا آخرین دستگاه قطعا بررسی می‌شوند. مدیران‌خودرو از طریق پیامک هم اطلاع‌رسانی کرده؛ اما همچنان از تمام دارندگان خودرو ایکس۵۵ پرو که هنوز بررسی نشده‌اند درخواست می‌کند که حتما به نمایندگی‌های پس از فروش این شرکت مراجعه کنند

وی با بیان این‌که ایکس۵۵ پرو در بازار برزیل، به‌عنوان بهترین SUV کامپکت شناخته شده است، افزود: «تمام خودروهای آتی در کارخانه بررسی می‌شوند و تمام مدل‌هایی که از این به بعد تحویل می‌دهیم، قطعا بدون مشکل هستند.»

جک لی در ادامه از تمام مشتریان شرکت بابت اتفاق مذکور عذرخواهی کرد و اطمینان داد مدیران‌خودرو در آینده قطعا کنترل کیفیت خود را افزایش خواهد داد. وی همچنین از کمک‌های شرکت استاندارد در جهت بهبود روند تولید تشکر و تاکید کرد که شرکت مدیران‌خودرو در آینده تمرکز بیشتری بر رضایت مشتریان خواهد داشت و سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد.


جایگاه خودرو X۵۵ پرو در بازارهای جهانی

رئیس خدمات پس از فروش مدیران‌خودرو نیز با اشاره به‌جایگاه خودرو X۵۵ پرو در بازارهای جهانی گفت: «خودرو ایکس ۵۵ پرو، خودرویی بسیار باکیفیت و ایمن است و کمترین آمار مراجعه به‌خدمات پس از فروش ما را دارد. این خودرو در تست‌های ایمنی معتبر دنیا مانند NCAP نمره بالایی دریافت کرد و سال گذشته از موسسه رتبه‌بندی معتبر J.D. Power به‌عنوان بهترین کراس‌اوور کامپت سال معرفی شد. از این رو، عاری از هیچ‌گونه مشکل از لحاظ کیفیت و ایمنی در طراحی و ساخت است و تولید آن با قدرت ادامه خواهد یافت.»

مشتریان با طیب خاطر سوار بر محصولات MVM شوند

وی با بیان این‌که ما به نیمه مدت‌زمان فراخوان رسیدیم و تقریبا نصف خودروها را نیز بررسی کردیم، افزود: «برای حدود ۳۰ هزار خودرو ایکس ۵۵ پرو فراخوان داده شده‌ و این درحالی است که درصد بسیار کمی از آن‌ها دچار مشکل بوده و تعداد اندکی از این خودروها نیاز به‌تعویض اکسل داشتند؛ اما با توجه به نگرانی مردم و خریداران تصمیم گرفتیم برای تمام خودروها اعلام فراخوان کنیم.»

معروف‌خانی ادامه داد: «این فراخوان در صورت نیاز تمدید پیدا می‌کند و همه خودروها تا آخرین دستگاه قطعا بررسی می‌شوند. ما از طریق پیامک هم اطلاع‌رسانی کردیم؛ اما همچنان از تمام دارندگان خودرو ایکس ۵۵ پرو که هنوز بررسی نشده‌اند، خواهش می‌کنیم که حتما به نمایندگی‌های پس از فروش ما مراجعه کنند.»

وی درخصوص برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعمیم این مشکل به‌دیگر محصولات MVM گفت: «تامین‌کننده قطعه مذکور در خودرو ایکس ۵۵ پرو با ایکس ۲۲ پرو متفاوت بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. البته ما به این موضوع اکتفا نکرده و ویدئو منتشرشده در فضای مجازی را بررسی کردیم؛ اما هیچ اطلاعات مرتبطی در سوابق خدمات پس از فروش مشتریان MVM نیافتیم. با این ‌حال، همچنان درحال پیگیری برای یافتن اطلاعات مشتری و اطلاعات مربوط به‌حادثه احتمالی هستیم و به‌محض دریافت اطلاعات، موضوع را بررسی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

ادامه شماره‌گذاری X۵۵ پرو با رفع شبهات

در ادامه این کنفرانس، حمیدرضا طاهرلو، مدیر واحد مهندسی شرکت مدیران‌خودرو نیز اظهار داشت: «خودرو ایکس۵۵ پرو دارای استانداردهای بین‌المللی و جهانی است و سازمان استاندارد ایران نیز صرفا برای ریشه‌یابی حادثه اخیر و رفع تمامی شبهات، شماره‌گذاری این مدل را متوقف کرده است. اما پس از رفع این دغدغه‌ها، شماره‌گذاری ادامه پیدا می‌کند. چراکه این خودرو مشکلی در طراحی و ساخت ندارد و مشکل اخیر نیز صرفا یک خطا در خط تولید یک تامین‌کننده بوده است که ارتباطی به همه تولیدات ندارد.»

وی تاکید کرد: «طبیعتا در آینده نظارت‌های واحد کنترل کیفیت شرکت افزایش پیدا می‌کند و به‌دنبال آن هستیم تا دیگر اجازه ندهیم مشکلی مشابه این اتفاق تکرار شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب