ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

مولدسازی وقف در گلستان؛

نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد

نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در استان گلستان با مشارکت اوقاف و سرمایه گذاری از محل موقوفات، در گرگان افتتاح شد.
افق‌اقتصاد آنلاین گلستان – حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در حاشیه آیین افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته تفاهم نامه ای با استاندار گلستان پیرامون فعالیت در بعضی موارد و شاخه های مورد نیاز در استان و عملی کردن مولدسازی وقف امضا شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: یکی از موارد این تفاهم نامه توسعه دام سبک صنعتی رومن بود که با توسعه این بخش و مجموعه و خوراک خوب دام در استان و نزولات آسمانی میزان تاثیر آن را در منطقه شاهد باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مجحموعه و نژاد توان تولید و تکثیر دوقلوزایی بالایی و زایش های بهتری از دام های سنتی دارد، می تواند یک مجموعه نمونه ای به عنوان مجموعه مادر باشد در این استان و شاهد توسعه فارم های دیگر از این مجموعه باشیم.
استاندار گلستان نیز در ادامه گفت: پیرو تفاهم نامه امضا شده با رئیس سازمان اوقاف کشور، توافقات این تفاهم نامه در حال اجرایی شدن است.
علی محمد زنگانه افزود: مجموعه سازمان اوقاف در حوزه دام سنگین در استان حضور قوی و فعالی داشتند و در بحث دام سبک هم این اقدام الان محقق شده است.
وی اظهارداشت: در حوزه آبزی پروری نیز توافقات خوبی انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب