ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

در راستای ارتقا همکاری‌های علمی و بین‌المللی؛

نشست مشترک سرکنسول کشور پاکستان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

در راستای ارتقا همکاری‌های علمی و بین‌المللی و تحقق دیپلماسی علمی، نشست مشترک محمد شهریار، سرکنسول کشور پاکستان در ایران و دکتر شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، دوشنبه، چهاردهم اسفندماه، در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

افق‌اقتصاد آنلاین گلستان – رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دارای قدمتی ۶۷ ساله است و به عنوان اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور محسوب می‌شود گفت: اکنون در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تعداد ۲۰۰ عضو هیأت علمی مشغول به امر تدریس و پژوهش و چهار هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که نیمی از این دانشجویان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل می‌شوند.

دکتر شتایی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۹ دانشکده تخصصی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند، از کسب مجوز از شورای گسترش برای تأسیس دانشکده علوم و فناوری‌های راهبردی در دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نظام‌های رتبه‌بندی‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله Isc، سایماگو، تایمز، گرین متریک و … دارای جایگاه مناسبی بوده و در بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی در کشور و سطح بین‌المللی نقش‌آفرینی مناسبی داشته است.

وی با اشاره به روابط و ارتباطات نزدیک دو کشور مسلمان و همسایه ایران و پاکستان بر آمادگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نسبت به ارتباط و همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، تبادل اعضای هیأت علمی و دانشجویان با دانشگاه‌های تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور پاکستان تأکید کرد.

سپس سرکنسول پاکستان در ایران ضمن ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت کنسول‌گری این کشور در ایران گفت: کشورهای پاکستان و ایران همواره در طول تاریخ تعاملات بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و آمادگی داریم تا این تعاملات در ابعاد علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌های مطرح کشور ایران گسترش یابد.

محمد شهریار با اشاره به وجود منابع طبیعی و کشاورزی مناسب در استان گلستان بیان داشت: قطعا دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با توجه به قدمت دیرینه آن، نقش بسزایی در ارتقا سطح کیفی کشاورزی در این استان داشته است و این کاملا مشهود است.

وی فعالیت در حوزه کشاورزی در کشور پاکستان را در ارتقا سطح تولید ناخالص آن کشور اثرگذار دانست و گفت: در کشور پاکستان حوزه کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد داشته و حدود ۴۰ درصد نیروی کار در کشور پاکستان در حوزه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در حاشیه این نشست، محمد شهریار، سرکنسول کشور پاکستان در ایران و هیأت همراه از تعدادی از کارگاه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب