ofogheghtesadonline.ir

۰۵ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

استمرار موفقيت توليد ميگو در گلستان:

نوید رونق اقتصادی و اشتغالزایی در سواحل شمالی

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان، معاون آبزی پروری شیلات گلستان طی بازدید از مجتمع پرورش میگوی گمیشان و مرکز تکثیر میگو محک ضمن اعلام شروع ذخیره سازی و فعالیت پرورش میگو در مجتمع میگوی گمیشان، اظهار امیداوری کرد و گفت: امیدواریم در سال جاری نیز با همت بهره برداران میگو استان و همراهی و حمایت های بخش های ذیربط شاهد استمرار موفقیت تولید میگو در استان باشیم .
دکتر نصیری با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد آبزی پروری میگو در گلستان گفت: این صنعت راهکاری موثر برای تحقق دو هدف استراتژیک اشتغالزایی و تامین امنیت غذایی در استان و کشور می باشد.
وی با اشاره به مزایای پرورش میگو در استان گلستان گفت: پرورش میگو در مناطق ساحلی و کم برخوردار استقرار داشته و با استفاده از آب دریا صورت می گیرد و در مقایسه با سایر فعالیت ها نظیر پتروشیمی با سرمایه گذاری کمتر و در زمان کوتاه تر قابلیت بهره برداری داشته و کمترین مخاطره زیست محیطی را می تواند داشته باشد.
معاون شیلات گلستان در ادامه به برخی از نیازهای صنعت آبزی پروری میگو در استان اشاره کرد و گفت: برای پایداری آبزی پروری میگو در استان نیاز به تامین آب پایدار برای مزارع، توسعه زیرساخت ها نظیر دریچه ها، خط انتقال برق و … و همچنین پژوهش جهت تجاری سازی تکثیر میگو در استان می باشد که امیدواریم با توجه ویژه ی مسئولان و متولیان این عرصه شاهد رونق در سال جاری نیز باشیم.
وی در پایان اظهار داشت : فرایند ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع گمیشان براساس الزامات فنی -بهداشتی ابلاغی روسای سازمان های شیلات و دامپزشکی کشور از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه تیرماه هر سال می باشد و معمولا برداشت میگو نیز از اوایل شهریور ماه آغاز و در نیمه مهرماه پایان می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب