ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

دو خبر خوب از جلسه شورای استانی پیشگیری از جرم گلستان ؛

کاهش ۴۱ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای و کاهش ۲۰ درصدی سرقت ها از ابتدای امسال در استان



افق‌اقتصاد آنلاین گلستان – رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: خوشبختانه مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های مرتبط در استان امسال شاهد کاهش ۴۱ درصدی تصادفات در استان هستیم و اقدامات ملموس و مشهود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و مدیریت جهادی آن اداره است.
حیدر آسیابی با اشاره به این که توسعه راهها بستر اصلی توسعه اقتصادی استان است افزود: متاسفانه ناایمن بودن جاده ها در سالهای اخیر ضربه زیادی به اقتصاد استان به ویژه در بخش گردشگری وارد کرده است.
وی گفت: قبلا مسیر تردد زائران رضوی جاده شمال و گلستان بود اما به علت ناایمن بودن جاده ها در سالهای اخیر ،تردد از این مسیر کاهش پیدا کرده است .
آسیابی با بیان این که فرهنگ ترافیکی استان نیازمند ارتقاست از رسانه ها خواست: برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش تصادفات جاده ای پای کار بیایند.
در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری گلستا از کاهش ۲۰ درصدی سرقت از ابتدای امسال هم خبر داد و گفت: سال گذشته نیز جزو سه استانی بودیم که در کشور کاهش سرقت داشتیم.
رئیس کل دادگستری گلستان،کاهش وقوع سرقت را نتیجه اقدام جهادی و مشترک قضایی و انتظامی استات عنوان کرد و گفت: مجازات های قاطع و سختگیری در اعطای مرخصی نسبت به سارقین در اعطای تسهیلات مرخصی در دستور کار دادگستری استان است و ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در جلسه استانی شورای پیشگیری گلستان گفت:با اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تاکنون کاهش ۴۱ درصدی جان باختگان جاده ای را در استان داریم.
سردار محمدسعید فاضل دادگر گفت: بیشتر تصادفات استان در جاده های فرعی و روستایی روی می دهد که با توجه به طول راه های استان امکان‌حضور پلیس در همه این محورها مقدور نیست.
وی افزود: یکی از مواردی که در استان با آن مواجهیم نوعی قانون گریزی از طرف برخی رانندگان هستیم که شاهد رانندگی تهاجمی و سرعت بالا در رانندگی هستیم که علاوه بر فرهنگ سازی ، راهکار اصلی ما کنترل و کاهش سرعت است .
وی با قدردانی از حمایت های رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان گفت: بیش از ۴ هزار موتورسیکلت فاقد پلاک، پلاک مخدوش و بدنه دستکاری شده و خارج از استاندارد و فاقد مدارک سال گذشته در استان توقیف شد که با توجه به این که نیمی از تلفات و حوادث ترافیکی استان را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند این توقیف ها به کاهش تلفات جاده ای کمک کرد.
وی افزود: در کل کشور ۵ درصد رانندگان ، رانندگی های خارج از قوانین و مقررات دارند ولی در گلستان این عدد ۱۰ درصد است یعنی دو برابر میانگین کشوری است که نیازمند فرهنگ سازی است .
سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه استان هم در این‌جلسه با بیان این که بیشتر تلفات جاده ای استان را عابران‌پیاده و موتودسیکلت سواران تشکیل می دهند افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که تخلفات حادثه ساز داشتند توقیف شد.
وی گفت: جاده های نوار شمالی استان نیازمند توجه بیشتر است.
عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۹۵ نقطه حادثه خیز در جاده های استان گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۹ نقطه حادثه خیز ایمن سازی شد .
در جلسه امروز از دادستان ها و فرماندهان انتظامی شهرستان های گالیکش، مینودشت وکلاله که بیشترین کاهش سرقت در ساتان داشتند قدردانی شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب