ofogheghtesadonline.ir

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ -
Loading...
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

رازهای یک زیبای ناشناخته درتالش

رفتن به تالش، تا دلتان بخواهد بهانه‌های زیبا وجود دارد! بهانه‌های از جنس جنگل‌های مه‌آلود، چشمه‌های پرخروش و آسمان آبی  و طبیعتی به وسعت یک رویا!

به گزارش افق‌اقتصاد آنلاین، وسوسه می‌شوی که سر بر سینه آبی بیکرانش بگذاری و تپش قلب دریا را گوش کنی! نسیم نشاط بخش ساحل، یعنی اوج آرامش و لذت؛ اینجا، تنها گوشه کوچکی از سرزمین شگفت‌انگیز ایران است، یعنی همان زیبای ناشناخته‌ای که به اندازه قامتش، نام و نشانش شناخته نیست؛ جنگل گیسوم.

بی‌کلام و بی‌واژه می‌توان شنید و سخن گفت. جنگل، رازدار است و پر ابهت و ساحل سرآغازی است برای کاوش خویشتن، چنان که هر موج در امتداد ساحل جان می‌سپارد و روح خویشتن را دیگر بار به دریا می‌سپارد.

پیاده‌روی تونل جنگلی

رازهای یک زیبای ناشناخته درتالش

گیسوم از جمله مناطق زیبا و دیدنی شهرستان تالش است که در ۱۸کیلومتری مسیر تالش به رشت قرار دارد. آنچه گیسوم را نزد گردشگران ایرانی، محبوب و  جذاب ساخته است، وجود درختان جنگلی پرپشت و انبوهی است که در دوطرف جاده ساحلی گیسوم، به آسمان قد کشیده و درهم ‌تنیده‌اند. این درختان با در بر گرفتن جاده، تونلی زیبا و سبز به‌وجود آورده‌اند. غالب مسافران مایل‌اند این مسیر ۴ کیلومتری را با سرعتی کم، یا به صورت پیاده‌ طی کنند تا بتوانند نهایت لذت را از چشم‌انداز زیبای آن ببرند. حتی بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با اتراق درلابه‌لای درختان، به استراحت و تفریح بپردازند که به این منظور سطل‌های زباله و نیز جایگاه‌های آتش در فواصل مختلف ساخته شده است.

درختان این جنگل طبیعی، از نوع درختان جنگل‌های هیرکانی شامل توسکا، افرا، آزاد، راش، بلوط و انجیری است که جلوه‌ای زیبا را به نمایش گذاشته‌اند. چند رودخانه و نهر کوچک نیز با عبور از عرض جاده، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

دامنه‌های رویا برانگیز تالش

رازهای یک زیبای ناشناخته درتالش

بدون اغراق منطقه تالش، یکی از رویایی‌ترین بخش‌های طبیعت ایران را در دل خود جای داده است؛ جایی که در آن ابرهای سفید به زمین آمده‌اند، جاده‌های خاکی پرپیچ و خم در میان جنگل‌های انبوه و پر مه، راه باز کرده‌اند‌ و کلبه‌های چوبی در پهنه کوهستان سبز، چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی خلق کرده‌اند. تالش، ییلاقات مه‌آلود و سرسبزی دارد که آوازه آن در همه جای ایران پیچیده و البته دهها منطقه ییلاقی دیگر و چه بسا زیباتر و بکرتر از اینها نیز در دل کوهستان‌های تالش آرام گرفته‌ است.

هفت چشمه در سرزمین چشمه‌ها

رازهای یک زیبای ناشناخته درتالش

سوباتان، اما چشمه‌هایی هم دارد که مهم‌ترینشان «باتمان بلاغ» است. وقتی به سوباتان آمدید، از هر کسی سراغ این چشمه را بگیرید، راهنمایی تان خواهد کرد که محل مشخصی دارد و بزرگ‌ترین و پر آب ترین چشمه منطقه است. البته ناگفته نماند اگر از این چشمه حدود ۱۰۰ متر به طرف جنوب بروید، به چشمه دیگری به نام «کلیه سویی» می‌رسید که برای درمان امراض کلیه و  مجاری ادراری، بسیار مفید است. «هفته هونی» هم نام مجموعه هفت چشمه کوچک در این منطقه است که در فاصله‌های کمتر از یک متر نسبت به هم، از شکاف صخره‌‌ها بیرون می‌آیند.

آبشار ورزان تالش

رازهای یک زیبای ناشناخته درتالش

به فاصله ۴ کیلومتری از سوباتان با حدود یک ساعت پیاده روی به یکی از بهترین جاهای دیدنی تالش یعنی آبشار زیبای ورزان می‌رسید.

آبشار ورزان تالش با ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر از چشمه‌های بالا دستش سرچشمه می‌گیرد و یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار محسوب می‌شود از جادبه های طبیعی در مسیر گیلانگردی است.

لمس طراوت قطرات آب آبشار که از فراز صخره‌های بلند سرازیر می‌شود،ل آن هم در یک منطقه کوهستانی با هوای پاک و خنک هر گردشگر طبیعت دوستی را به سمت خودش جذب می‌کند.

آبشار ورزان در واقع در ۳۶ کیلومتری تالش قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید به سمت سوباتان حرکت کنید و مسیر دریاچه نئور اردبیل را پیش بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب